Narodil se v roku 1965 v Mnichově, od roku 1999 žije v Berlíně. V roce 2010 začal působit na Katedře filmového a mediálního umění na Bavorské akademii krásných umění a od roku 2011 je profesorem specializovaným na digitální média na Akademii výtvarných umění.
Julian Rosefeldt se se svými filmy založenými na působivých obrazech pouští do velkých témat. Je-li to v případě instalací Asylum a Lonely Planet (2006) jinakost zakoušená jako cosi exotického, pak u snímků The ship of fools (2007) či My home is a dark and cloud-hung land (2011) se předmětem reflexe stává pojem vlasti. S pedantskou přesností jsou jednotlivé výjevy prokomponovány do posledního detailu, obrazy rozplánovány vrstvu po vrstvě. Ne nadarmo jsou Rosefeldtovy práce s oblibou přirovnávány k malbám. Jsou to tableaux vivants, živé obrazy. Citace z dějin umění či filmu nejsou náhodné a mají být výrazem obdivu. Ve filmu American Night (2009) tak Rosefeldt vzdává hold žánru westernu, v Deep Gold (2013/14) zase Luisi Buñuelovi.