Petr Slavík je režisér a scénárista, autor více než dvou set dokumentárních filmů, reklam, hudebních klipů, televizních pořadů a televizních hraných filmů. Na některých svých dokumentech se podílel i jako kameraman, střihač a producent.
FAMU absolvoval v roce 1983 dokumentem Bez Lítosti, portétem příslušníka "květinové generace" 60.let, kterého touha po svobodě paradoxně svobody zbavila a dovedla ho k závislosti na alkoholu. Film, oceněný cenou Českého literárního fondu a cenou ministra školství na festivalu Academia film Olomouc, předznamenal Slavíkův dlouhodobý zájem o lidi a témata z okraje společnosti. V následujících letech natáčel pro Krátký film Praha, např. dokument o alternativních divadlech Pantomima bez hranic, filmovou koláž o Bohumilu Hrabalovi Pod dojmem chvil (cena ČLF 1988), o vynálezci, restaurátorovi věžních hodin a pábiteli Jiřím Soukupovi Valčík na čtyři doby (oceněný na přehlídce čs. filmové tvorby Bratislava 1990) nebo o svérázném sudetském němci Gustavu Ginzelovi Vítejte v hnojovém domě (čestné uznání na filovém festivalu v Lipsku 1991). Listopadové události 1989 zachytil společně s Jiřím Střechou v celovečerním dokumentu Něžná revoluce (Hlavní cena AF Olomouc 1991).
V 90. letech spolupracoval s Nadací Film a sociologie, pro kterou natočil např. dokument Závislost, srovnávající český a holandský přístup k drogové politice na osudech o dvou narkomanů, z nichž jeden žije v Praze a druhý v Amsterodamu nebo film-anketu Nejlepší ze špatných způsobů (Cena Patrie AFO 1995). Pro Febio kromě jiného i GEN o filosofovi Ladislavu Hejdánkovi nebo mimovi Ctiboru Turbovi. Dokumentem Návrat krále Majálesu o americkém básníku Allenu Ginsbergovi a dvojportrétem hudebníka Mikoláše Chadimy a básníka Ivana Wernische Prožili se vrací k tématu kulturního undergroundu, které posléze společně s překladatelem a publicistou Josefem Rauvolfem zpracuje v rozsáhlé sérii Alternativní kultura. 26 hodinových dokumentů mapuje kulturní underground od Spojených států přes západní Evropu a Rusko až po české prostředí, od beatniků přes punk až po graffitti. Cyklus získal řadu ocenění, např. cenu Fites Trilobit 1998, cenu Evalda Schorma na AF Olomouc 2001 nebo cenu ČFTA ELSA za nejlepší televizní dokument roku 2005. V průběhu práce na cyklu zakládá společně se svou manželkou Natašou Slavíkovou produkční společnost Phoenix, ve které kromě Alternativní kultury natáčí i další dokumenty, např. film o výtvarné skupině Tvrdohlaví, společenství Regula Pragensis nebo squattu Vila Milada. V průběhu 90. let točí řadu hudebních videoklipů pro Báru Basikovou, Jana Hedla Saharu a skupinu Precedens.
V roce 1999 debutuje v hrané tvorbě filmem České televize Přepadení s Ivou Janžurovou, Jiřím Kodetem a Vladimírem Dlouhým v hlavních rolích. Přepadení otevírá cyklus televizních filmů o lidech postižených zločinem pod názvem Oběti. Se scénáristou Miroslavem Sovjákem dosud realizovali 8 dílů, např. Svědek, Hadí tanec nebo Nevlastní bratr. V roce 1991 se podílel na cyklu Černí andělé filmem Help for you. Žánr detektivky si vyzkoušel titulem Na vlky železa, žánr komedie romancí Cesta do Vídně a zpátky nebo přepisem knihy Ireny Obermannové Divnovlásky (Cena za nejlepší komedii Novoměstský hrnec smíchu 2009). Společně s Petrem Nikolaevem a Jiřím Chlumským režíroval několik dílů telenovely Ošklivka Katka. Pro cyklus Soukromé pasti televize Nova natočil díl Tatínkova holčička, který získá řadu ocenění, mimo jiné i cenu ČFTA ELSA 2009 za režii a cenu za nejlepší snímek evropské televizní tvorby na mezinárodním festivalu La Rochelle 2009.
Souběžmě s hranou tvorbou se dál věnuje i televiznímu dokumentu. Kromě jiného natočil 20 dílů cyklu 13. komnata, v nichž se mu většinou dařilo povýšit jinak vcelku bulvární publicistiku na intimní dokument. Mimo jiné to byli Martin Jirous, Arnošt Lustig, Miroslav Etzler, Jan Saudek, Alena Mihulová, Jan Kašpar, atd., a zhusta nepochopený parodický díl 13. komnata Tomáše Hanáka. S Hanákem v roli průvodce realizoval i 13 dílný dokumentárně-zábavný cyklus o paranormálních jevech a alternativních naukách Za zrcadlem.
Pro Českou televizi natáčel i 16 dílný seriál z prostředí domova seniorů Život je pes.