John Lasseter vstoupil do filmové historie v roce 1995, kdy zrežíroval první počítačem animovaný celovečerní film Toy Story - Příběh hraček, který mu vynesl Oscara za zvláštní přínos kinematografii. Dalšího uznání se dočkal v souvislosti s filmy Život brouka (1998) a Toy Story 2: Příběh hraček (1999), které zrežíroval, a trojicí snímků Příšerky, s. r. o., Hledá se Nemo a Úžasňákovi, u níž zastal roli vedoucího výroby. Letos získal ocenění na shromáždění ShoWest, kde mu účastníci výstavy přiřkli historicky první cenu za průkopnictví v oblasti animace. V únoru mu asociace Visual Effects Society udělila prestižní ocenění Georgea Meliese.
Lasseter zastává ve studiu Pixar pozici výkonného kreativního viceprezidenta. V průběhu své bohaté kariéry napsal a zrežíroval spoustu krátkých filmů a televizních reklam z produkce Pixaru, mezi něž patří Juxo Jr. (nominace na Oscara v roce 1986), Red’s Dream (1987), Tin Toy (Oscar v kategorii nejlepší animovaný krátký film v roce 1989) a Knick Knack (1989). Podílel se také na filmu Mladý Sherlock Holmes (1985), v němž měl na starost návrh a animaci jedné z postav.
Lasseter se začal o krslené příběhy a animaci zajímat už jako student na střední škole a v té době napsal o své vášni několik dopisů do studia Walt Disney. U Disneyho právě vznikal studijní program CalArts, do nějž se Lasseter jako druhý přijatý žák dostal. V CalArts strávil čtyři roky a oba animované filmy, které v té době vytvořil – Lady and the Lamp a Nitemare – získaly Studentské Oscary.
Během letních prázdnin Lasseter pracoval u Disneyho jako učeň a po zdárném zakončení studia v roce 1979 tam získal stalé místo. V průběhu pěti let, které následně u Disneyho strávil, se podílel na filmech jako Liška a pes nebo Mickeyho vánoční koleda. Disneyho film Tron (1982) jej inspiroval k tomu, aby s jedním ze svých kolegů, Glenem Keanem, zrealizoval vlastní experiment – na 30sekundovém testu dokázal, že tradiční ruční kresba může být vhodně zkombinována s počítačovou kamerou a prostředím.
V roce 1983 přijal pozvání spoluzakladatele Pixaru Eda Catmulla a navštívil oddělení počítačové grafiky společnosti Lucasfilm. To, co viděl, jej okamžitě uchvátilo. Ohromen potenciálem v oblasti animace, který v nových technologiích spatřoval, v roce 1984 Disneyho opustil a přešel k Lucasfilmu, kde měl původně zůstat pouze měsíc. Ten se však protáhl na půl roku a Lasseter se postupně stal jednou z nejdůležitějších součástí týmu, z nějž nakonec vznikl Pixar. Když pak přišel s myšlenkou propůjčit vlastní osobnost dvojici stolních lamp, zrodil se revoluční krátký film Luxo Jr.
Roku 2006 přišel do kin další velice ambiciózní projekt filmového studia Pixar, Auta (Cars).