Život
Syn muzikologa Milana Poštolky (1932–1993) a romanistky Xenie Klepikovové (1936–2013).
Dětství strávil v Praze, v roce 1981 odešel s matkou do Spolkové republiky Německo, kde mu vzápětí bylo uznáno státní občanství. Od roku 2000 se částečně přesunul do České republiky, trvale žije v Praze od roku 2015.
Profesní život
V roce 1990 začal studovat obor filmová věda na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Magisterská studia absolvuje v roce 1995, v roce 2000 získává titul Ph.D.
V roce 1991 spoluzakládá časopis Cinemapur, dnes Cinepur. Od téhož roku publikuje filmové kritiky (Literární noviny, Film a doba) a historické studie (Kritický sborník). Je členem redakční rady časopisu Film a doba.
Pedagogicky působil na FAMU (1995-96) a na FF UK (1996–2001). V roce 2000 zahájil činnost v pražském Národním filmovém archivu ve funkci dramaturga kina Ponrepo.
Je autorem kritik, esejů, knižních příspěvků, překladů, publikoval rovněž řadu rozhovorů, mj. s Peterem Kubelkou, Alfredem Brendelem, Petrem Králem, Michelem Cimentem, Enno Patalasem, Naumem Klejmanem. Jeho eseje a studie se objevují v českých a německých odborných publikacích (Ingmar Bergman, Alfred Hitchcock, Wim Wenders, Metropolis Fritze Langa, Jízda Jana Svěráka aj.).
V roce 2021 dokončil celovečerní film Přípravy k filmu T aneb Záchrana všeho, co nelze zachránit. Podle jeho vlastních slov jde o pokračování jeho dosavadní činnosti v péči o kinematografii, jen v nové formě.[1] Prostřednictvím filmové koláže tu reflektuje formální i obsahové přístupy, které mu v běžném filmovém prostředí chybí.
Film získal Zvláštní uznání v sekci Česká radost na MFF dokumentárních filmů Jihlava 2021.