Člověk, který definoval dětství několika generací, animátor Genndy Tartakovsky, se narodil roku 1970 v Moskvě. V sedmi letech se společně s rodinou přestěhoval do Chicaga, kde se mohl poprvé seznámit s kreslenými filmy Warner Bros. a komiksy, které následně pro své potěšení překresloval. To ho během následujících let nepustilo, a proto se rozhodl na vysoké škole, pro potěšení ambiciózní rodiny, navštěvovat kurzy reklamního storyboardingu. Lekce se však obsazovaly abecedně a na Tartakovského nezbylo místo, přihlásil se tedy do kurzu animace. Ten ho upoutal natolik, že se po dvou letech ze zastaralé učebny Columbia College v Chicagu, přesunul s nejlepšími možnými známkami, na prestižní domov nejlepších světových animátorů California Institute of Arts. Po dvou letech tam dostal první nabídku ve Španělsku.
Průlom přichází s pracovním místem v produkční společnosti Hanna-Barbera, která je vlastníkem televizního kanálu Cartoon Network, a pro kterou Tartakovsky vytvořil několik originálních a úspěšných seriálů. Prvním z nich byla Dexterova laboratoř, která byla založena na podobném krátkém filmu z Tartakovskyho studií. Následovaly Powerpuff Girls, Samuraj Jack nebo kreslený spin-off Hvězdných válek Klonové války.
Frenetická a náročná práce v televizi a s ní nabyté zkušenosti donutily Tartakovského vytvořit si vlastní odnož, ve které by mohl soustředěně pracovat na svých projektech a filmech. Bohužel jeho „sólová kariéra“ kolidovala s ekonomickou krizí a režisér byl nucen své nápady pouze nabízet, místo toho, aby je mohl skutečně vytvářet. Vrátil se tedy ještě na krátko k televizi, kde například vytvořil zatím poslední seriál Sym-Bionic Titan.
V roce 2011 byl Tartakovsky přijat do rozběhnutého projektu Sony Pictures Animation nazvaném Hotel Transylvánie. Podílel se na přepracování scénáře, pro film vytvořil dvojrozměrné animované návrhy a nakonec film režijně dovedl do konce. Bohužel z jeho klasického rukopisu moc nezbylo, za což nemůže ani tak Tartakovskyho nezkušenost s celovečerními filmy nebo 3D animovanými filmy, jako spíše rozdrobený složitý produkční systém, nad kterým měl režisér pouze malou kontrolu. CGI animátoři mu byli přiděleni, s ostatními tvůrci se neznal nebo nikdy nespolupracoval, požadavky se neustále hrnuly jak od studia, tak od hereckého obsazení. Film se však přes průměrnou kritiku stal divácky úspěšným.
Do budoucna plánuje Genndy Tartakovsky rozvíjet vlastní projekty pod hlavičkou Sony Pictures Animation, řadí se sem hlavně film se Samurajem Jackem nebo celovečerní film s Pepkem Námořníkem. Z televizního působení mu nadále zůstávají tři ceny Emmy.
Název filmu
Hodnocení